Zu früh gefreut jungs.
Info on Out of Warranty Repairs
We’re getting some questions about the new policy we put in place earlier this week in the US and Canada, for those needing repairs for consoles sold last year.
Even though the vast majority of Xbox 360 owners are having an outstanding experience with their Xbox 360, we noticed a higher than usual number of consoles coming in for repair. Upon further investigation, we discovered that the bulk of the units were isolated to a group that was part of the initial manufacturing run of the console.
While there is no single problem here – returns for repair are coming in for a variety reasons – it’s a higher rate than we are satisfied with. So, we’ll be covering the out-of-warranty repair costs for consoles purchased in the US and Canada before January 1, 2006. We're also providing a refund to the small group of customers who have already paid for repairs.
Most of those that purchased a console during this time period are having no problems, so you shouldn’t be concerned if you have one of these consoles, and you haven't had any issues with it.
As usual, if you have any problems, call 1-800-4-MY-XBOX.
Filed Under: Xbox 360
Quelle:
Gamerscore
Nochmal übersetzt und zusammengefasst:
24. Sep. 2006 um 23:57 · Kategorien: Xbox 360
In den USA, wo die übliche Garantiezeit lediglich 90 Tage beträgt, hat Microsoft für die zuerst ausgelieferten Xbox 360-Konsolen die Garantiezeit freiwillig auf ein Jahr erweitert. In Deutschland ändert sich dadurch gar nichts, die Microsoft-Garantie ist sowieo schon immer ein Jahr gewesen, die darüber hinaus gehende gesetzliche Gewährleistungspflicht von bis zu zwei Jahren ist davon auch unberührt.
Alle anderen Geschichten, die zur Zeit auf deutschen Webseiten zu lesen sind, sind, sagen wir mal freundlich, falsch übersetzt. Das einzig wahre Statement meiner US Kollegen findet man hier.
Quelle:
dreisechzig.net (offizieller Blog von Boris Schneider-Johne)